Doplňujúce informácie
1. Upozorňujeme uchádzačov, že súťažné podklady sú uverejnené v profile verejného obstarávateľa, kde je k nim
umožnený neobmedzený a priamy prístup elektronickými prostriedkami. Preto uchádzačom odporúčame stiahnuť si
súťažné podklady z profilu verejného obstarávateľa. Žiadať o vydanie súťažných podkladov nie je nutné. Adresa profilu: http://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pdetail/4716
2. Súťažné podklady si záujemca vyžiada na základe písomnej žiadosti v slovenskom jazyku doručenej elektronicky na
emailovú dresu kontaktnej osoby uvedenú v bode I.1) tohto oznámenia, v lehote uvedenej v bode IV. 2.2. tejto výzvy.
Súťažné podklady vrátane príloh bude verejný obstarávateľ poskytovať výlučne v elektronickej forme na emailovú
adresu záujemcu, uvedenú v doručenej žiadosti o poskytnutie súťažných podkladov.
3. Ponuky sa predkladajú v písomnej listinnej forme osobne alebo poštou či využitím inej doručovacej služby.
4. Oznámenia, odovzdávanie podkladov a komunikáciu medzi verejným obstarávateľom a záujemcom/uchádzačom
možno uskutočňovať písomne prostredníctvom pošty, faxom, elektronicky alebo telefonicky alebo ich kombináciou,
vrátane osobného doručenia. Z uvedeného dôvodu záujemca/uchádzač pri dorozumievaní a vysvetľovaní medzi ním a
verejným obstarávateľom uvedie vo svojom podaní tieto kontaktné údaje: poštovú adresu, číslo telefónu a e mailovú
adresu. V prípade akejkoľvek zmeny kontaktných údajov v priebehu verejného obstarávania, záujemca/uchádzač túto
zmenu bezodkladne oznámi verejnému obstarávateľovi.
5. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcom/uchádzačom sa bude uskutočňovať spôsobom, ktorý
zabezpečí úplnosť a obsah údajov uvedených v ponuke a zaručí ochranu dôverných a osobných údajov uvedených v
týchto dokumentoch.
6. Všetky vysvetlenia a doplnenia súťažných podkladov, rovnako ako kladné vybavenia žiadostí o nápravu, bude verejný obstarávateľ uverejňovať vo svojom profile. Predmetné písomnosti bude verejný obstarávateľ považovať za odoslané/doručené v momente uverejnenia vo svojom profile.
7. V prípade, ak záujemca/uchádzač využije revízne postupy, je záujemca/uchádzač povinný predkladať verejnému
obstarávateľovi svoje podania v písomnej listinnej podobe, a to buď poštou alebo osobným doručením na adresu
kontaktného miesta: VO SK, a.s., Záhradnícka 151, 821 08 Bratislava, kontaktná osoba: Ing. Branislav Šarmír.
8. Na moment doručenia dôležitých písomností medzi verejným obstarávateľom a uchádzačom alebo záujemcom, najmä písomností, s doručením ktorých sa spája plynutie lehôt, sa použijú primerane ustanovenia o momente doručenia do vlastných rúk podľa všeobecného predpisu o správnom konaní (§ 24 a § 25 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní).
9. V prípade potreby vysvetlenia údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v SP, môže ktorýkoľvek zo
záujemcov požiadať o vysvetlenie v písomnej listinnej podobe, a to buď poštou alebo osobným doručením na adresu
kontaktného miesta: VO SK, a.s., Záhradnícka 151, 821 08 Bratislava, kontaktná osoba: Ing. Branislav Šarmír.
Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o
vysvetlenie. Všetky vysvetlenia budú uverejnené v profile verejného obstarávateľa.
10. Ak je to nevyhnutné, verejný obstarávateľ môže doplniť informácie uvedené v súťažných podkladoch, v takomto prípade to oznámi všetkým záujemcom prostredníctvom profilu verejného obstarávateľa, najneskôr 6 dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk, pričom tieto informácie nesmú byť v rozpore s výzvou na predkladanie ponúk.
11. Lehota viazanosti ponuky bola stanovená na 30.09.2016. V prípade potreby, vyplývajúcej najmä z aplikácie
revíznych postupov, si verejný obstarávateľ vyhradzuje právo primerane predĺžiť lehotu viazanosti ponúk. Predĺženie
lehoty viazanosti ponúk oznámi verejný obstarávateľ všetkým záujemcom a uchádzačom formou opravy údajov
uvedených vo výzve na predkladanie ponúk prostredníctvom vestníka Úradu pre verejné obstarávanie. V prípade, ak
uchádzač nesúhlasí s predĺžením lehoty viazanosti ponúk, doručí žiadosť o späť vzatie ponuky v písomnej listinnej
podobe, a to buď poštou alebo osobným doručením na adresu kontaktného miesta: VO SK, a.s., Záhradnícka 151, 821 08 Bratislava, kontaktná osoba: Ing. Branislav Šarmír.
12. Lehota uskutočnenia predmetu zákazky je do 9 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.
13. Verejný obstarávateľ upozorňuje, že najneskôr k dátumu podpisu zmluvy o dielo je úspešný uchádzač povinný
predložiť verejnému obstarávateľovi poistný certifikát, alebo poistnú zmluvu na poistenie zodpovednosti za škody
spôsobené tretej osobe v súvislosti s výkonom poistenej činnosti, vo výške minimálne predpokladanej hodnoty zákazky (vrátane DPH), platnú počas celej doby plnenia zmluvy o dielo. Doklad preukazujúci uvedené skutočnosti bude prílohou zmluvy o dielo.
14. Verejný obstarávateľ požaduje od úspešného uchádzača zloženie realizačnej zábezpeky podľa ods. V. bodu 5.6.
zmluvy o dielo na účet verejného obstarávateľa, a to najneskôr ku dňu účinnosti zmluvy o dielo.
15. Verejný obstarávateľ požaduje od úspešného uchádzača predloženie certifikátu kvality vydaného nezávislou
inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačom podľa požiadaviek normy OHSAS
18001:2007 alebo vyššie, pre oblasť predmetu zákazky, úspešný uchádzač môže využiť systémy zabezpečenia kvality
vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi
členských štátov, a to najneskôr ku dňu podpisu zmluvy o dielo. Predmetný certifikát bude prílohou zmluvy o dielo.
16. Zhotoviteľ je oprávnený vystavovať faktúry nasledovne:
a) prvá (1) faktúra vo výške 50 % ceny diela bude vystavená najskôr po vykonaní 50% prác na zhotovení diela (vo
finančnom vyjadrení). Pri určení okamihu splnenia tejto podmienky sa bude vychádzať z rozpočtu stavby. Podkladom
pre vystavenie faktúry a jej prílohami bude: - kópia stavebným dozorom odsúhlaseného súpisu všetkých vykonaných
prác a dodávok,
b) druhá (2.) faktúra vo výške 50 % ceny diela bude vystavená po odovzdaní a prevzatí diela objednávateľom a po tom,
ako budú riadne Odstránené pri preberaní diela uplatnené vady alebo nedorobky, táto faktúra bude vystavená po
riadnom odstránení pri preberaní diela uplatnených vád alebo nedorobkov. Podkladom pre vystavenie faktúry a jej
prílohami budú:
- kópia stavebným dozorom odsúhlaseného súpisu všetkých vykonaných prác a dodávok,
-kópia protokolu o odovzdaní a prevzatí diela.
17. Predmet zákazky bude financovaný z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa a zo štátneho rozpočtu,
štrukturálnych fondov Európskej únie, Environmentálneho fondu alebo iných dotácií tretích strán.
18. V zmysle § 45 ods. (9) zákona o verejnom obstarávaní, úspešný uchádzač alebo uchádzači sú povinní poskytnúť verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody tak, aby mohli byť uzatvorené do 30 dní odo dňa uplynutia lehoty podľa odsekov (2) až (7), ak boli na ich uzatvorenie písomne vyzvaní.
Za neposkytnutie riadnej súčinnosti sa v prípade tohto verejného obstarávania považuje najmä:
-nepredloženie poistného certifikátu alebo poistnej zmluvy na poistenie zodpovednosti za škody spôsobené tretej osobe v súvislosti s výkonom poistenej činnosti vo výške minimálne predpokladanej hodnoty zákazky (vrátane DPH), platnej počas celej doby plnenia zmluvy o dielo, a to najneskôr ku dňu podpisu zmluvy,
-nezloženie realizačnej zábezpeky podľa ods. V. bodu 5.6. zmluvy o dielo na účet verejného obstarávateľa a následné
nepredloženie dokladu o zložení tejto zábezpeky, a to najneskôr ku dňu podpisu zmluvy o dielo,
-nepredloženie certifikátu kvality vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia
kvality uchádzačom podľa požiadaviek normy OHSAS 18001:2007 alebo vyššie, pre oblasť predmetu zákazky.
19. Doplňujúce informácie k podmienkam účasti.
Predpokladom splnenia podmienok účasti je predloženie všetkých dokladov a dokumentov tak, ako je uvedené vo výzve na predkladanie ponúk a v súťažných podkladoch.
Členovia komisie budú pri posudzovaní splnenia podmienok účasti postupovať podľa § 33 zákona o verejnom obstarávaní.
V zmysle § 32 ods. (11) zákona o verejnom obstarávaní, splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. (1) zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. (1) písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
20. Ďalšie podmienky a požiadavky týkajúce sa tohto verejného obstarávania sú uvedené v súťažných podkladoch a v príslušných právnych predpisoch.
21. Po pojmom "zákon o verejnom obstarávaní" sa v tejto výzve rozumie zákon č.25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.