Doplňujúce informácie
VYSVETLENIE A DOPLNENIE SÚŤAŽNÝCH PODKLADOV
1 V prípade potreby objasniť informácie uvedené vo výzve na predkladanie ponúk, podmienky účasti vo verejnom obstarávaní alebo informácie uvedené v súťažných podkladoch alebo inej sprievodnej dokumentácie (ďalej len Vysvetlenie), môže ktorýkoľvek zo záujemcov požiadať o ich vysvetlenie podľa § 38 zákona o verejnom obstarávaní a podľa bodu 7 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov, priamo u kontaktnej osoby na adrese uvedenej v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov.
2 Za včas doručenú požiadavku záujemcu o Vysvetlenie sa považuje požiadavka o Vysvetlenie doručená verejnému obstarávateľovi v listinnej podobe na adresu uvedenú v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 8.1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov najneskôr do 25.02.2016 do 15:00 (najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk).
3 Vysvetlenie požiadaviek uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch, podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, informatívneho dokumentu alebo inej sprievodnej dokumentácie preukázateľne poskytne verejný obstarávateľ bezodkladne, najneskôr však do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom; záujemca môže požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk. Následne verejný obstarávateľ zverejní predmetné vysvetlenie v profile verejného obstarávateľa.
4 Verejný obstarávateľ môže doplniť informácie uvedené v súťažných podkladoch, ktoré preukázateľne oznámi súčasne všetkým záujemcom najneskôr šesť dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk určenej vo výzve na predkladanie ponúk a následne verejný obstarávateľ zverejní predmetné doplnenie v profile verejného obstarávateľa.
5 Súťažné podklady a vysvetlenia, doplnenia verejný obstarávateľ zverejní v profile verejného obstarávateľa.
6 Tieto informácie nesmú byť v rozpore s výzvou na predkladanie ponúk.
OBHLIADKA MIESTA DODANIA PREDMETU ZÁKAZKY
1 Obhliadka miesta dodania predmetu zákazky zameraná na overenie a získanie informácií, ktoré budú potrebné na prípravu, spracovanie ponuky a dodanie predmetu zákazky (dodanie tovaru a súvisiacich služieb) sa uskutoční dňa 22.02.2016 samostatne s každým uchádzačom. Presný čas obhliadky si uchádzač vopred dohodne (písomne e-mailom, faxom) s kontaktnou osobou verejného obstarávateľa (RNDr. Peter Malík, CSc., tel.: 02/59375416, fax: 02/54771940, e-mail: peter.malik@geology.sk). Stretnutie uchádzača so zástupcom verejného obstarávateľa sa uskutoční v obci Krásnohorská Dlhá Lúka, pred Penziónom Jozefína, na adrese Krásnohorská Dlhá Lúka 113, 049 45 Krásnohorská Dlhá Lúka. Z miesta stretnutia sa verejný obstarávateľ s uchádzačom spoločne presunú k vchodu do Krásnohorskej jaskyne. Z obhliadky miesta dodania predmetu zákazky bude vyhotovená zápisnica.
2 Zamestnanec, ktorý bude poverený uchádzačom na jeho zastupovanie na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky a nie je štatutárnym zástupcom uchádzača, je povinný sa preukázať písomných splnomocnením uchádzača na jeho zastupovanie.
3 Výdavky spojené s obhliadkou miesta dodania predmetu zákazky idú na ťarchu uchádzača.
4 Ak si uchádzač nevyžiada suťažné podklady od verejného obstarávateľa, resp. si neprevezme súťažné podklady zverejnené v profile verejného obstarávateľa v dostatočnom predstihu pred lehotou na predkladanie ponúk, tak aby sa mohol na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky zúčastniť, nesie riziko, že mu účasť na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky nebudená umožnená.
5 V prípade, že sa uchádzač obhliadky miesta dodania predmetu zákazky nezúčastní, bude mať verejný obstarávateľ zato, že sú mu známe všetky skutočnosti potrebné na spracovanie cenovej ponuky a v prípade jeho úspechu na dodanie predmetu zákazky.
DORUČOVANIE A PREBERANIE PÍSOMNOSTÍ
Osobné doručenie a preberanie písomností v kontaktnom mieste verejného obstarávateľa uvedenom v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov je možné v pracovných dňoch od 8:00 do 15:00 hod. Odporúča sa dohodnúť si vopred čas u kontaktnej osoby verejného obstarávateľa uvedenej v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov.
OTVÁRANIE PONÚK
1 Otváranie časti ponúk označenej ako Ostatné sa uskutoční dňa 07.03.2016 o 13:00 hod.
2 Najneskôr v deň otvárania časti ponuky, označenej ako "Ostatné" a časti ponuky, označenej ako "Kritériá" verejný obstarávateľ zverejní v profile verejného obstarávateľa informáciu s uvedením dátumu otvárania príslušnej časti ponuky; bez splnenia tejto povinnosti nie je možné vykonať otváranie ponúk.
3 Otváranie časti ponúk označenej ako Ostatné je neverejné a pri otváraní časti ponúk označenej ako Ostatné komisia postupuje podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní.
4 Otváranie časti ponúk označených ako Kritériá sa uskutoční v termíne podľa § 41 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a spôsobom podľa § 41 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
5 Miesto otvárania ponúk:
Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
Mlynská dolina 1
817 04 Bratislava
zasadačka
6 Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním ponúk, označených ako Kritéria, musí byť aspoň päť pracovných dní.
7 Otváranie časti ponúk, označených ako Kritéria je v zmysle § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní neverejné. Na otváraní ponúk nebude umožnená účasť uchádzačov v súlade s § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
8 Zápisnica z otvárania časti ponúk Kritéria sa neodosiela.
UZAVRETIE ZMLUVY
1 Verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk podľa bodu 23.1časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov alebo v predĺženej lehote viazanosti ponúk podľa bodu 23.2 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov. Uzavretá Zmluva nesmie byť v rozpore s týmito súťažnými podkladmi pre predmet zákazky a ponukou predloženou úspešným uchádzačom pre predmet zákazky. Verejný obstarávateľ nesmie uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý nemá v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod, alebo ktorého subdodávatelia, ktorí sú verejnému obstarávateľovi známi v čase uzavretia Zmluvy, nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Verejný obstarávateľ zároveň nesmie uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, pokiaľ osoby podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, ktorých finančné zdroje uchádzač využil na preukázanie finančného a ekonomického postavenia alebo osoby podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, ktorých technické a odborné kapacity uchádzač využil na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod.
Povinnosť mať zapísaných konečných užívateľov výhod v registri konečných užívateľov výhod sa vzťahuje na každého člena skupiny dodávateľov a každého subdodávateľa, ktorý sa má podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia, uvedenej v ponuke uchádzača po celú dobu trvania Zmluvy, ktorá je výsledkom postupu verejného obstarávania.
2 Verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom najskôr šestnásty deň odo dňa odoslania oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk všetkým uchádzačom podľa § 44 zákona o verejnom obstarávaní, ak nebola doručená žiadosť o nápravu, ak žiadosť o nápravu bola doručená po uplynutí lehoty podľa § 136 ods. 3 alebo ak neboli podané námietky podľa § 138 zákona o verejnom obstarávaní.
3 V prípade, ak bola doručená žiadosť o nápravu alebo námietka, verejný obstarávateľ pri uzatváraní Zmluvu postupuje podľa § 45 ods. 3 až 6 zákona o verejnom obstarávaní.
4 Úspešný uchádzač je povinný poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie Zmluvy s úspešným uchádzačom tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa uplynutia lehoty podľa § 45 ods. 2 až 7 zákona o verejnom obstarávaní, ak bol na jej uzatvorenie písomne vyzvaný. Úspešný uchádzač, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní sú povinní na účely poskytnutia riadnej súčinnosti potrebnej na uzavretie Zmluvy mať v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Ak úspešný uchádzač odmietne uzavrieť Zmluvu alebo nie sú splnené povinnosti podľa prvej vety alebo podľa druhej vety, verejný obstarávateľ môže uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý sa umiestnil ako druhý v poradí. Ak uchádzač, ktorý sa umiestnil druhý v poradí odmietne uzavrieť Zmluvu alebo neposkytne verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na jej uzavretie tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa, keď bol na jej uzavretie písomne vyzvaný alebo ak uchádzač, ktorý sa umiestnil ako druhí v poradí, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní nesplnia povinnosť podľa druhej vety, verejný obstarávateľ môže uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý sa umiestnil ako tretí v poradí. Uchádzač, ktorý sa umiestnil tretí v poradí, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní je povinný splniť povinnosť podľa druhej vety a poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť, potrebnú na uzavretie Zmluvy tak, aby mohla byť uzavretá do 30 dní odo dňa, keď bol na jej uzavretie písomne vyzvaný.
5 Vzhľadom na skutočnosť, že predmet zákazky bude financovaný z fondov EÚ verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom až po overení a schválení procesu verejného obstarávania riadiacim orgánom MŽP SR.
6. Uchádzač berie na vedomie, že Zmluva, ktorá bude výsledkom tohto verejného obstarávania je povinne zverejňovanou zmluvou v zmysle ust. § 5a Zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Uchádzač súhlasí so zverejnením tejto Zmluvy vrátane jej dodatkov a faktúr Uchádzača doručených verejnému obstarávateľovi.
7. Uchádzač berie na vedomie, že dodanie tovaru a poskytnutie súvisiacich služieb podľa tejto Zmluvy bude financované z prostriedkov EK z grantovej schémy LIFE+, a preto sa Uchádzač zaväzuje strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodaním tovaru a poskytovaním služieb kedykoľvek počas platnosti a účinnosti dohody o grante uzatvorenej medzi Generálnym riaditeľstvom pre životné prostredie Európskej komisie a ŠGÚDŠ (ďalej len Dohoda o grante), to oprávnenými osobami a poskytnúť osobám oprávneným na výkon kontroly/auditu/overovania všetku požadovanú súčinnosť. je povinný uchovávať všetku dokumentáciu súvisiacu s dodaním tovaru a poskytnutím súvisiacich služieb podľa tejto Zmluvy päť rokov od ukončenia platnosti Dohody o grante. Oprávnenými osobami na výkon kontroly/auditu/overovania sú najmä:
a)Ministerstvo životného prostredia SR a ním poverené osoby,
b)Útvar následnej finančnej kontroly a ním poverené osoby,
c)Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná Správa finančnej kontroly, Certifikačný orgán (Ministerstvo financií SR) a nimi poverené osoby,
d)Orgán auditu (Ministerstvo financií SR), jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby,
e)Splnomocnení zástupcovia Európskej Komisie a Európskeho dvora audítorov,
f)Osoby prizvané orgánmi uvedenými v písm. a) až d) v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EU.