Doplňujúce informácie
1. Písomnú žiadosť o poskytnutie súťažných podkladov záujemca zašle na adresu: Mesto Dolný Kubín, Mestský úrad, Hviezdoslavovo námestie 1651/2, 026 01 Dolný Kubín a zároveň elektronicky pre registráciu na e-mail: moravcik.ivo@gmail.com. Verejný obstarávateľ poskytne prístup k súťažným podkladom ich uverejnením vo svojom profile zriadenom na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie.
2. Ponuku v zmysle súťažných podkladov je potrebné predložiť v uzatvorenej obálke s označením SÚŤAŽ NEOTVÁRAŤ!" a s heslom súťaže ZNÍŽENIE ENERGETICKEJ NÁROČNOSTI BUDOVY v lehote na predkladanie ponúk na adresu: Mesto Dolný Kubín, Mestský úrad, Hviezdoslavovo námestie 1651/2, 026 01 Dolný Kubín. V prípade predloženia ponuky skupinou dodávateľov sa uvedie obchodné meno a sídlo vedúceho člena skupiny s výrazným označením "vedúci člen" a obchodné meno a sídlo všetkých ostatných členov. Ponuka sa predkladá tak, aby obsahovala osobitne oddelenú a uzavretú časť týkajúcu sa návrhu na plnenie kritérií na vyhodnotenie ponúk, označenú slovom Kritériá a osobitne oddelenú a uzavretú ostatnú časť ponuky, označenú slovom Ostatné. Ponuky musia byť predložené v písomnej forme v jednom vyhotovení a súčasne v elektronickej podobe na pamäťovom médiu, pričom ak ide o dokumenty, ktoré sú podpísané alebo obsahujú odtlačok pečiatky, predkladajú sa v elektronickej podobe s uvedením mena a priezviska osôb, ktoré dokumenty podpísali a dátumu podpisu, bez uvedenia podpisu týchto osôb a odtlačku pečiatky.
3. Pri osobnom doručení na adresu verejného obstarávateľa, verejný obstarávateľ odporúča, aby ponuka predložená uchádzačom bola riadne skompletizovaná a zviazaná, bez možnosti svojvoľnej výmeny jednotlivých častí, teda aby tvorila jeden celok, za ktorý sa považuje knižničná väzba, hrebeňová väzba doplnená špagátom, ktorá je zabezpečená prelepením páskou a opatrená pečiatkou uchádzača, alebo rýchloviazač doplnený špagátovým spojením, ktorý je zabezpečený prelepením páskou a opatrený pečiatkou uchádzača.
4. Doklady musia byť predložené ako originály alebo úradne overené kópie, ak to nie je uvedené inak.
5. Ak je v predkladaných dokladoch uvedená iná mena ako EUR, prepočet vykoná uchádzač a uvedie ho do zoznamu dodávok. Prepočet v prípade inej meny vykoná uchádzač kurzom ECB, vždy k 31.12. príslušného roka, za ktorý sa daný finančný údaj vykazuje.
6. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané 31. 12. 2016. Lehota sa môže predlžiť v odôvodnených prípadoch. Predĺženie lehoty verejný obstarávateľ v prípade potreby oznámi uchádzačom písomne.
7. Všetky doklady a dokumenty tvoriace žiadosť o účasť musia byť predložené v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je preklad v štátnom jazyku.
8. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overenia všetkých skutočností uvedených v ponukách uchádzačov, najmä v zozname stavebných prác bez predchádzajúceho súhlasu uchádzačov.
9. Úspešný uchádzač bude povinný poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy v súlade s ustanovením § 45 ods. 9 zákona o verejnom obstarávaní. K jej uzavretiu bude písomne vyzvaný.
10. Požadovaný termín dodania predmetu zákazky je do 6 mesiacov od protokolárneho odovzdania staveniska.
11. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, predložená ponuka musí byť podpísaná štatutárnym orgánom každého člena skupiny dodávateľov alebo zástupcom člena skupiny dodávateľov, ktorý je oprávnený konať v mene člena skupiny dodávateľov v záväzkových vzťahoch, vtedy, ak v doručenej ponuke predloží aj v origináli alebo úradne overenej fotokópii splnomocnenie, ktoré ho oprávňuje k takémuto úkonu.
12. Verejný obstarávateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o obchodnom tajomstve a o informáciách označených ako dôverné, ktoré mu uchádzač poskytol; na tento účel uchádzač označí, ktoré skutočnosti sú obchodným tajomstvom. Za dôverné informácie je na účely tohto zákona možné označiť spôsob výpočtu jednotkových cien a ak sa neuvádzajú jednotkové ceny, ale len cena, tak aj spôsob výpočtu ceny. Týmto nie sú dotknuté ustanovenia zákona, ukladajúce povinnosť verejného obstarávateľa oznamovať či zasielať úradu dokumenty a iné oznámenia, ako ani ustanovenia ukladajúce verejnému obstarávateľovi a úradu zverejňovať dokumenty a iné oznámenia podľa zákona a tiež povinnosti zverejňovania zmlúv podľa osobitného predpisu.
13. Uchádzač uvedie sadzby alebo ceny v EUR. Všetky ceny uvádzané v ponukách uchádzačov žiadame uviesť aj elektronickej forme v xls. formáte alebo ekvivalente na dve desatinné miesta.
14. Verejný obstarávateľ upozorňuje, že za včas doručenú požiadavku vysvetlenia údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladov sa považuje požiadavka doručená verejnému obstarávateľovi v písomnej forme najneskôr 6 pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk. Vysvetlenie súťažných podkladov alebo výzvy na predkladanie ponúk zverejní verejný obstarávateľ na svojom profile zriadenom na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie.
15. Uchádzač v ponuke ocení určené položky výkazu výmer podľa požiadaviek verejného obstarávateľa. Akákoľvek zmena položiek je neprípustná. Uchádzač uvedie sadzby alebo ceny v EUR pre každú položku.
16. Verejný obstarávateľ nebude organizovať obhliadky staveniska. Záujemcom sa odporúča individuálna účasť na obhliadke miesta realizácie stavebných prác, ktoré sa budú realizovať na verejne prístupných miestach, aby si overili a získali informácie, ktoré budú potrebovať na prípravu a spracovanie ponuky.
17. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo nevybrať ani jednu zo súťažných ponúk v prípade neobvykle vysokých ponukových cien uchádzačov a zrušiť postup zadávania zákazky podľa § 46 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní v prípade, ak najúspešnejšia ponuka prekročí výšku finančných prostriedkov, ktorú má verejný obstarávateľ určenú na predmet zákazky (t.j. predpokladanú hodnotu zákazky). Z dôvodu, že zadávanie zákazky podlieha schváleniu úspešného uchádzača poskytovateľom nenávratného finančného príspevku, verejný obstarávateľ uzavrie zmluvu až po vykonaní administratívnej kontroly predmetného verejného obstarávania, a to len v prípade pozitívneho výsledku kontroly. V prípade neschválenia žiadosti o poskytnutie NFP si verejný obstarávateľ vyhradzuje právo zrušiť použitý postup zadávania zákazky.
18. Verejný obstarávateľ uzavrie zmluvu v lehote viazanosti ponúk. Uzavretá zmluva nesmie byť v rozpore so súťažnými podkladmi a s ponukou predloženou úspešným uchádzačom. Verejný obstarávateľ neuzavrie zmluvu s uchádzačom, ktorý nemá v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod alebo ktorého subdodávatelia podľa § 45 odseku 10 zákona o verejnom obstarávaní, ktorí sú verejnému obstarávateľovi známi v čase uzavretia zmluvy, nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Verejný obstarávateľ zároveň neuzavrie zmluvu s uchádzačom, pokiaľ osoby podľa § 27 ods. 2, ktorých finančné zdroje uchádzač využil na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, alebo osoby podľa § 28 ods. 2, ktorých technické a odborné kapacity uchádzač využil na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod.
19. Povinnosť podľa § 45 ods. 10 zákona o verejnom obstarávaní mať zapísaných konečných užívateľov výhod v registri konečných užívateľov výhod sa vzťahuje na subdodávateľa, ktorý sa má podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača.
20. Verejný obstarávateľ postupuje podľa § 18 zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 31. 10. 2015. Verejný obstarávateľ využíva § 155q ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 01. 11. 2015.
21. Uchádzač je povinný strpieť výkon kontroly /auditu/ overovania súvisiaceho s dodávanými prácami a to kedykoľvek počas platnosti a účinnosti predmetnej Zmluvy o poskytnutí NFP vykonávaný v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EÚ oprávnenými osobami, ktorými sú:
a) Príslušné ministerstvo zastúpené svojou agentúrou,
b) Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná Správa finančnej kontroly, Certifikačný orgán a nimi poverené osoby,
c) orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby,
d) splnomocnení zástupcovia Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov,
e) osoby prizvané orgánmi uvedenými v písm. a) až d) v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EÚ a poskytovať im všetku potrebnú súčinnosť.