Doplňujúce informácie
1. Splnenie podmienky účasti podľa § 26,§ 27 a § 28 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom.
2. V prípade, že uchádzač v tomto postupe zadávania civilnej podlimitnej zákazky na uskutočnenie stavebných prác bez využitia elektronického trhoviska preukazuje splnenie podmienok účasti čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, náležitosťou predloženého čestného vyhlásenia musí byť taký obsah čestného vyhlásenia, na základe ktorého bude možné jednoznačne identifikovať splnenie všetkých určených podmienok účasti v tomto postupe zadávania zákazky, ktorých sa predložené čestné vyhlásenie týka, ako aj spôsob ich preukázania podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v prípade úspešnosti uchádzača.
3. Ak uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní bez splnenia náležitosti uvedených v bode 2. tohto oddielu výzvy na predkladanie ponúk, verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo požiadať uchádzača, podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní, o vysvetlenie, resp. doplnenie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v tomto postupe zadávania zákazky na základe dôvodných pochybností o pravdivosti predloženého čestného vyhlásenia. Verejný obstarávateľ v takomto prípade bude postupovať v záujme dodržania princípu transparentnosti tak, aby jeho postup bol preskúmateľný a dotknutého uchádzača v žiadosti o doplnenie predložených dokladov podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní písomne oboznámi s dôvodmi nadobudnutých pochybností o pravdivosti predloženého čestného vyhlásenia.
4. Každá písomná zmluva predložená v tomto postupe zadávania zákazky uchádzačom podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, resp. podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní musí obsahovať jednoznačné vymedzenie tej časti predmetu zákazky, opísanej v súťažných podkladoch a ich prílohách, na ktorú sa zdroje, resp. kapacity uchádzačovi poskytujú inou osobou.
5. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, t.j. doklady vyhotovené v inom ako slovenskom jazyku musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, t.j. do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je preklad v slovenskom jazyku.
6. Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti v tomto verejnom obstarávaní musia byť platné a musia obsahovať pravdivé a neskreslené informácie. Uchádzač, ktorý požadované doklady nepredloží v plnom rozsahu požadovanom verejným obstarávateľom alebo predloží neplatný/é doklad/y, alebo predloží nepravdivé a skreslené informácie, bude z tohto postupu verejného obstarávania vylúčený.
7. Verejný obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenie vydané príslušným úradom iného členského štátu EÚ, ktorým
uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti v tomto postupe verejného obstarávania. Verejný obstarávateľ príjme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom, ktorý bude v súlade s právnym poriadkom platným v Slovenskej republike.
8. Podrobnosti o uskutočnení elektronickej aukcie sú uvedené v súťažných podkladoch a budú uvedené vo výzve na účasť v elektronickej aukcii u podľa § 43 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní, ktorá bude odoslaná, v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní, všetkým nevylúčeným uchádzačom.
9. Verejný obstarávateľ uzavrie zmluvu na základe výsledku tohto postupu zadávania zákazky podľa § 45 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neuzavrieť zmluvu s uchádzačom, ktorý nebude mať v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod definovaných v § 12a zákona o verejnom obstarávaní, resp. ktorý nesplní povinnosti podľa § 45 ods. 10, 11 a 12 zákona o verejnom obstarávaní. Konečným užívateľom výhod je akákoľvek fyzická osoba, ktorá sa skutočne (reálne), t. j. fakticky (bez ohľadu na formálno-právny stav) podieľa na podnikaní, riadení alebo kontrole právnickej osoby, fyzickej osoby (podnikateľa) alebo združenia majetku podľa jednotlivých ustanovení § 12a zákona o verejnom obstarávaní. Fakticky znamená konanie na základe akejkoľvek dohody (bez ohľadu na jej formu alebo platnosť), a teda napríklad konanie na základe dohody vyplývajúcej z blízkych osobných alebo rodinných väzieb alebo tiež konanie na základe dohody, ktorá je podľa právneho poriadku protiprávna (napr. § 66a v spojení s § 186a Obchodného zákonníka). Zároveň platí, že formálno-právny stav o vlastníckej a riadiacej štruktúre právnickej osoby uvedený napr. v dokumentoch, ktoré sú obsahom zbierky listín (podľa zákona č. 530/2003 Z. z. o obchodnom registri) sa nemusí zhodovať so stavom faktickým. V takom prípade je pre identifikáciu konečného užívateľa výhod rozhodujúci stav faktický.
10. Obhliadka miesta realizácie stavebných prác sa uskutoční dňa 18.04.2016 od 10:00 hod., bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. Kontaktná osoba: Ing. Zdenka Turzíková, pevná linka: +421-2-593 56 743, e-mail: zdenka.turzikova@gib.sk. Presný termín obhliadky je nevyhnutné si dohodnúť s kontaktnouz osobou minimálne 24 hodín pred uvedením termínom.
11. Ďalšie postupy, lehoty, povinnosti a informácie, týkajúce sa tohto verejného obstarávania, ktoré nie sú
opísané alebo špecifikované v tejto výzve na predkladanie ponúk a v súťažných podkladoch, sa v tomto verejnom obstarávaní riadia príslušnými ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní a súvisiacimi platnými predpismi účinnými v čase vyhlásenia tohto verejného obstarávania.
12. Verejný obstarávateľ bude považovať ponuku uchádzača, ktorej celková cena za poskytnutie predmetu zákazky prevýši finančný limit určený predpokladanou hodnotou zákazky, za ponuku, ktorá nesplnila určené náležitosti ponuky a pri vyhodnotení bude postupovať podľa § 42 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
13. Lehota dodania uvedená v bode II.3 v tomto oznámení o vyhlásení verejného obstarávania je uvedená ako orientačná lehota. Zmluvná lehota dodania bude určená podľa návrhu na plnenie kritérií uvedeného v ponuke úspešného uchádzača, s ktorým bude uzavretá zmluva o dielo, ako výsledok tohto postupu zadávania zákazky.
14. Spôsob vyžiadania súťažných podkladov: Verejný obstarávateľ poskytuje prístup k súťažným podkladom a ich častiam ako aj k ďalšej doplňujúcej dokumentácii a komunikuje so záujemcami a uchádzačmi v elektronickej forme prostredníctvom portálu s elektronickou adresou www.ezakazky.sk/gib. Verejný obstarávateľ poskytne súťažné podklady pre záujemcov, ktorí sa na portáli pre túto zákazku zaregistrovali, do určenej lehoty a to po doručení písomnej Žiadosti o účasť, ktorú záujemca vygeneruje na portália túto odošle prostredníctvom poštovej prepravy alebo iným prepravcom listových zásielok alebo osobným doručením do určenej lehoty uvedenej v bode IV.3.3) tohto oznámenia o vyhlásení verejnej súťaže. Na základe doručenej žiadosti o súťažné podklady na adresu verejného obstarávateľa, bude mať záujemca povolený priamy a neobmedzený prístup k súťažným podkladom a ďalšej doplňujúcej dokumentácii v elektronickej podobe nepretržite pričom o sprístupnení uvedených dokumentov budú záujemcovia ihneď upovedomení notifikačným e-mailom. Verejný obstarávateľ bude všetky vysvetlenia súťažných podkladov a ich prípadné doplnenie uverejňovať na profile ako aj na uvedenom portáli prostredníctvom elektronického prístupu na uvedenej adrese. Postup pri vyžiadaní a poskytnutí súťažných podkladov: - záujemca zadá do internetového vyhľadávača elektronickú adresu www.ezakazky.sk/gib, klikne na názov zákazky, potom klikne na Žiadosť o účasť a prihlási sa do systému nasledovným spôsobom: - ak už záujemca má v systéme zriadené konto, prihlási sa priamo svojimi prihlasovacími údajmi alebo - ak ešte záujemca nemá zriadené konto v systéme, klikne na Registrácia a postupuje podľa pokynov uvedených pre registráciu v systéme priamo na internetovej stránke www.ezakazky.sk, pričom po úspešnom prihlásení si záujemca vygeneruje žiadosť o účasť vo formáte *pdf s časovou pečiatkou, ktorá sa zobrazí v záložke Dokumenty. Vygenerovanú žiadosť o súťažné podklady záujemca vytlačí, potvrdí štatutárnym zástupcom záujemcu, alebo štatutárnym zástupcom záujemcu poverenou osobou spôsobom, ktorý má záujemca uvedený ako spôsob konania menom záujemcu v oficiálnych dokumentoch (podpis/podpisy alebo podpis/podpisy a odtlačok pečiatky) a doručí poštovou zásielkou alebo iným prepravcom listových zásielok alebo osobne verejnému obstarávateľovi do termínu uvedenom v bode IV.3.3) tejto výzvy na predkladanie ponúk na kontaktnú adresu uvedenú v tomto oznámení o vyhlásení verejného obstarávania. Z uvedeného dôvodu verejný obstarávateľ v prípade poskytovania súťažných podkladov a vysvetlenia resp. doplnenia súťažných podkladov nebude komunikovať písomne v listovej forme s jej doručovaním poštovou zásielkou alebo iným prepravcom listových zásielok resp. osobne. V prípade vysvetlenia informácií uvedených vo výzve na predkladanie ponúk a súťažných podkladov alebo inej doplňujúcej dokumentácii môže záujemca požiadať najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk spôsobom uvedeným v súťažných podkladoch.
15. Predmet zákazky je financovaný v rámci príspevku poskytovanému Hlavnému mestu Slovenskej republiky Bratislava v súvislosti s predsedníctvom Slovenskej republiky v Rade Európy.