Verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a v súlade s so smernicou Európskeho parlamentu a rady 2014/24/EÚ zvážil vhodnosť rozdelenia zákazky na časti, pričom na základe relevantných dôvodov verejný obstarávateľ zákazku na časti nedelí. Rozdelenie zákazky by mohlo predstavovať riziko, že vykonanie zákazky sa stane nadmerne technicky obtiažnym či drahým a potreba koordinácie jednotlivých dodávateľov častí zákazky by mohla predstavovať vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia zákazky. V areáli NKP BH existuje iba jedna zóna vyčlenená pre možnosť zriadenia staveniska. Plocha určená na vybudovanie zariadenia staveniska pred budovou na Severných hradbách o výmere max. 8 x 24m nie je postačujúca na realizovanie zariadenia staveniska pre ďalšie subjekty.Doprava pre účely výstavby je limitovaná na vstupe do areálu NKP BH. Vjazd nákladnými vozidlami je možný len cez Viedenskú bránu, a to s max. výškou vozidla 4,0m šírkou 3,3 m, prejazd len jedným smerom s možnosťou vyhnutia len na Čestnom nádvorí. V prípade väčšieho transportu dochádza k prekládke priamo pred Viedenskou bránou na menšie vozidlá, a to v priestore s vysokou frekvenciou pohybu autobusov a samotných návštevníkov areálu. Tento limitovaný vjazd neznesie zvýšenú záťaž od viacerých zhotoviteľov súčasne. Okrem toho takto zvýšená frekvencia dopravy by mohla byť považovaná za negatívum, nakoľko areál NKP BH nebude počas rekonštrukcie uzatvorený a komunikácia slúži aj pre peších návštevníkov hradu. Realizácia plánovaných rekonštrukčných prác v rokoch 2018-2020 je veľmi náročná na koordináciu, najmä z časového pohľadu. Rozdelenie týchto prác na časti by mohlo viesť k vzniku prekážok na strane viacerých zhotoviteľov. Akákoľvek prekážka nezapríčinená vlastným zavinením by automaticky znamenala možnosť prerušenia prác a posun termínov aj s negatívnym dopadom na celkové náklady výstavby. Taktiež akákoľvek realizácia stavebných prác v areáli NKP BH podlieha kontrole a výkonu štátneho pamiatkového dohľadu, kedy pracovníci KPÚ BA sa zúčastňujú raz týždenne kontrolného dňa pamiatkovej starostlivosti. V prípade viacerých subjektov pri rozdelení na časti, by musel byť kontrolný deň v štvornásobnej frekvencii, kedy by mohlo dochádzať k nehospodárnosti z pohľadu využitia pracovných zdrojov nielen tejto štátnej inštitúcie, ale aj z pohľadu pracovných zdrojov Kancelárie NR SR ako aj zástupcov projekčnej kancelárie. Takisto je možné, vzhľadom na obmedzené pracovné kapacity, že by KPÚ BA nevedela zabezpečiť účasť na týchto viacerých kontrolných dňoch, čo by mohlo mať opäť negatívny dopad na harmonogram výkonu prác, kedy mohlo dôjsť k posunom termínov, čo tiež negatívne ovplyvňuje aj finančné plnenie. Podrobné zdôvodnenie nerozdelenia zákazky na časti obsahujú súťažné podklady.
Oznámenia
Rok oznámenia
Číslo vestníka
Názov 1. podtypu oznámenia
Názov 2. podtypu oznámenia
Evidenčné číslo (značka oznámenia)
2018
30
predbežné oznámenia
predbežné oznámenie (tovary)
164/2018
Oznámenia detailne
[164/2018] predbežné oznámenie (tovary)
Názov typu oznámenia
Predbežné a pravidelné oznámenia, profily kupujúceho