Zákazka bude zadaná postupom verejnej súťaže podľa § 66 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ZVO), a to ako reverzná verejná súťaž podľa § 66 ods. 7 ZVO.
Predmet zákazky bude financovaný v rámci Operačného programu Kvalita životného prostredia, a to prostredníctvom
finančných zdrojov Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu formou nenávratného finančného príspevku a z vlastných
zdrojov verejného obstarávateľa.
Verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a v súlade s so smernicou
Európskeho parlamentu a rady 2014/24/EÚ zvážil vhodnosť rozdelenia zákazky na časti, pričom na základe relevantných dôvodov verejný obstarávateľ zákazku na časti nedelí. Predmet zákazky sa nedelí na časti, pretože jednotlivé zložky predmetu zákazky sú navzájom súvisiace a objektívne tvoria neoddeliteľný celok. Poskytnutie služieb (spočívajúcich vo vypracovaní dokumentácie pre realizáciu stavebných prác týkajúcich sa ČOV a aktualizácia dokumentácie pre realizáciu stavebných prác týkajúcich sa splaškovej kanalizácie predloženej verejným obstarávateľom, vypracovanie projektu
dopravného značenia vrátanie vybavenia povolení na zvláštne užívanie ciest a verejných priestranstiev, plánu
organizácie výstavby, zameriavacie práce pre realizáciu stavebných prác, vypracovanie dokumentácie skutočného
vyhotovenia stavby, porealizačné geodetické zameranie, vypracovanie manipulačných a prevádzkových poriadkov) a
samotná realizácia diela (uskutočnenie stavebných prác novej splaškovej kanalizácie a rozšírenia a modernizácie
jestvujúcej ČOV) totiž v tomto prípade spolu miestne, časovo a funkčne súvisia.
Ďalej potom, kanalizácia je technicky a technologicky prepojená a aj bude prepojená s existujúcou ČOV, ktorej
intenzifikácia je predmetom realizácie diela, a to prostredníctvom vstupnej čerpacej stanice. Činnosti súvisiace s
realizáciou kanalizácie je preto nevyhnutné koordinovať v nadväznosti na prebiehajúcu prevádzku ČOV. S ohľadom na
fakt, že verejný obstarávateľ nedisponuje dostatkom personálu, ktorý by mohol koordinovať činnosti súvisiace s
realizáciou kanalizácie spolu s prevádzkou ČOV, a zároveň nedisponuje ani finančnými prostriedkami na zabezpečenie takéhoto personálu, je nevyhnutné, aby za realizáciu zákazky ako celku zodpovedal na strane zhotoviteľa jeden subjekt, resp. solidárne zaviazané subjekty (skupina dodávateľov). Tým však nie je dotknuté právo úspešného uchádzača využiť pri realizácii predmetu zákazky subdodávateľov, ktorých jednotlivé činnosti na realizácii zákazky však musí koordinovať úspešný uchádzač. Rozdelenie zákazky na časti a umožnenie predkladať ponuky na jednotlivé časti by tak bolo z pohľadu personálneho vybavenia verejného obstarávateľa a ekonomickej situácie verejného obstarávateľa značne komplikované. Rozdelením zákazky na časti v týchto súvislostiach by mohlo dôjsť k ohrozeniu úspešného realizovania zákazky ako celku. Verejný obstarávateľ v tomto kontexte zohľadňoval najmä potenciálne finančné a časové nároky jednotlivých zhotoviteľov voči verejnému obstarávateľovi, ktoré by sa zjavne mohli reťaziť v rámci všetkých záväzkových vzťahov so zhotoviteľmi potenciálnych ucelených častí predmetu zákazky, ako aj obvyklú časovú náročnosť vyhodnocovania týchto nárokov.