Predmetom zákazky je vykonávanie zimnej údržby komunikácií vrátane zimnej pohotovosti mechanizmov, pohotovosť osôb, pluhovanie, posyp alebo pluhovanie s posypom s použitím posypových materiálov požadovaných verejným obstarávateľom, použitie snehovej frézy, ako aj zimná údržba vykonávaná ručne a s tým súvisiace činnosti.
Predmetom zákazky je taktiež čistenie komunikácií, čistenie peších zón, čistenie chodníkov, parkovísk schodov a lávok, čistenie zastávok a s tým súvisiace činnosti. Ďalej je predmetom zákazky aj orez stromov, výrub stromov, vybratie pňov, výrub nevhodných drevín a s tým súvisiace činnosti.
Predmetom zákazky je taktiež vyprázdnenie odpadkových košov, umytie odpadkových košov, odstránenie čiernych skládok, odstraňovanie následkov havárií a iné nepredvídané činnosti, naloženie odpadov a odvoz na skládku, do kompostárne alebo do spaľovne a s tým súvisiace činnosti.
Doplňujúce informácie
VO rozhodol o zadaní zákazky Zabezpečenie zimnej údržby na území Hlavného mesta SR Bratislavy v nevyhnutnom rozsahu postupom PRK v zmysle § 81 písm. c) ZVO z dôvodov:(i) z dôvodu nemožnosti uzatvoriť zmluvu na základe prebiehajúceho VO na zabezpečenie služby Letná údržba komunikácií, údržba dopravnej zelene, zimná údržba komunikácií a nakladanie s odpadmi na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy v zmysle § 56 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní (ďalej len ZVO), nakoľko boli počas plynutia 16 dňovej lehoty od odoslania informácie o vyhodnotení ponúk podané námietky;
(ii) z dôvodu odmietnutia pokračovania v plneniach podľa objednávok vystavených podľa Zmluvy 01/2010 zo strany pôvodného dodávateľa A.R.K. technické služby, s.r.o., Kopčianska 82 D, 851 01 Bratislava (ďalej len A.R.K.) od 23.11.2018.Ad (i) VO vyhlásil dňa 07.02.2018 verejnú súťaž na predmet zákazky Letná údržba komunikácií, údržba dopravnej zelene, zimná údržba komunikácií a nakladanie s odpadmi na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, zverejnením Oznámenia o vyhlásení VO dňa 07.02.2018 pod číslom 27/2018 (ďalej len Verejné obstarávanie). Verejný obstarávateľ vyhodnotil predložené ponuky, a dňa 19.11.2018 zverejnil na profile Informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk. Následne boli verejnému obstarávateľovi doručené námietky.Nakoľko zmysle § 56 ods. 2 ZVO nie je verejný obstarávateľ oprávnený uzatvoriť Rámcovú dohodu ako výsledok Verejného obstarávania, nie je možné z dôvodov, ktoré nespôsobil VO kontinuálne zabezpečovať plnenie povinností verejného obstarávateľa podľa § 6a zákona č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste.Ad (ii) verejný obstarávateľ zabezpečoval služby letnej a zimnej údržby hlavného mesta prostredníctvom Zmluvy č.1/2010 na dodávku služieb letnej údržby komunikácií, údržby dopravnej zelene, zimnej údržby komunikácií a nakladania s odpadmi na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, s lehotou trvania 8 rokov od 01.11.2010. Verejný obstarávateľ dňa 18.10.2018 (ešte v čase platnosti a účinnosti Zmluvy) doručil zmluvnej strane A.R.K. objednávky na zabezpečenie údržby komunikácií hlavného mesta do doby uzatvorenia Rámcovej dohody ako výsledku Verejného obstarávania - zadávania nadlimitnej zákazky na poskytnutie služieb Letná údržba komunikácií, údržba dopravnej zelene, zimná údržba komunikácií a nakladanie s odpadmi na území hlavného mesta SR Bratislavy, ktorá bola vyhlásená zverejnením Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku VO č. 27/2018 zo dňa 07.02.2018, pod číslom 2109-MSS.Odo dňa 15.10.2018 boli na základe objednávok dorucených 18.10.2018 zmluvnému dodávateľovi dodávané služby údržby komunikácií v zmysle uvedených objednávok.Dňa 21.11.2018 zamestnanci HMBA zistili, že neboli riadne a včas poskytnuté plnenia, ktoré boli zo strany HMBA ako objednávateľa riadne objednané. Dňa 22.11.2018 verejný obstarávateľ odoslal spoločnosti A.R.K. žiadosť o potvrdenie ďalšieho plnenia podľa vystavených objednávok. Dňa 23.11.2018 bol verejnému obstarávateľovi doručený list od spoločnosti A.R.K., v ktorom oznámilo hlavnému mestu, že poskytovanie služieb na základe Zmluvy (pozn. 1/2010), ktorá platne skončila na báze objednávok vystavených tesne pred ukončením trvania Zmluvy, nebude naďalej realizované.Z dôvodu náhlej nemožnosti plnenia služieb podľa objednávok, predstavujúci mimoriadnu udalosť, verejný obstarávateľ nemohol od 23.11.2018 zabezpečovať službu zimnej údržby mesta. Nakoľko sa začína zimná sezóna, bolo potrebné zo strany verejného obstarávateľa bezodkladne na vzniknutú mimoriadnu udalosť reagovať. Nakoľko sa služba, zadávaná prostredníctvom postupu podľa § 81 písm. c) ZVO, zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať, a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno uskutočniť verejnú súťaž, užšiu súťaž ani rokovacie konanie so zverejnením, sú splnené zákonné dôvody na aplikovanie postupu Priameho rokovacieho konania.