Záujmové územie opravy zábradlia sa nachádza v katastrálnom území mesta Levice na toku Perec v staničení r. km
41,230 - 43,790. Opravovaný úsek začína v mieste križovania vodného toku s ulicou Mochovská (r.km 41,230). Úsek
ďalej pokračuje smerom na severozápad popri ulici Perecká cez celé mesto. Koniec opravovaného úseku bol stanovený v mieste križovania vodného toku s ulicou Turecký rad (r.km 43,790). Predmetné zábradlie sa nachádza na ľavom brehu v dĺžke r.km 41,230 - 43,790. Zábradlie na pravom brehu bolo zamerané v dĺžke r.km 41,420 - 43,790. Celková dĺžka zábradlia bola určená meraním na 4 536 m. Opevnenie brehov je vybudované formou kamenného múrika pričom korunná časť je tvorená železobetónovou hlavou, do ktorej je osadené zábradlie.
Doplňujúce informácie
Zo strany nezávislého orgánu, znalcov Ústavu súdneho inžinierstva ŽU v Žiline bolo zábradlie na vodnom toku Perec posúdené ako nebezpečné, vyhodnotená bola reálna existencia rizika vzniku havárie. Je to objektívny stav. V zmysle Posudku je nutná výmena zábradlia ako celku, čiastkové opatrenia sú nepostačujúce. A to vzhľadom na skutočnosť, že došlo k narušeniu betónových základov, v ktorých sú jednotlivé stĺpiky zábradlia ukotvené. To znamená, že aj keď správca toku vykonával opatrenia na zachovanie, resp. predĺženie životnosti zábradlia, nátermi nadzemných častí zábradlia, nemohol vedieť o deštrukcii zábradlia, ku ktorej došlo v jeho podzemnej časti.
V značnej časti je znalcami identifikované významné poškodenie rúry stĺpika nad stykom s betónovým múrom. Stav
zábradlia je v rozpore s Vyhláškou MŽP SR č. 532/2002 o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o
všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. Miera opotrebenie zábradlia je 78 až 100%, pričom už pri prekročení 2/3 (66,67%) miery opotrebenia zábradlia je nevyhnutné realizovať príslušné opatrenia, pri tomto type zábradlia len jeho výmenou ako celku. Je nevyhnutné bezodkladne vykonať výmenu zábradlia, ktorého súčasný stav ohrozuje životy, zdravie alebo majetok osôb, pričom je nutné zároveň zdôrazniť, že zábradlie sa nachádza v intraviláne mesta, s frekventovaným voľným prístupom osôb. Z uvedeného vyplýva, že jediným možným riešením ako zabezpečiť zo strany správcu plnenie svojich záväzkov, je výmena zábradlia ako celku, na celom kritickom úseku. S ohľadom na uvedené sa verejný obstarávateľ rozhodol postupovať pri verejnom obstarávaní predmetu zákazky podľa § 116 ods. 1 písm. c) zákona č. 343/2015 Z. z. zákona o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Verejný obstarávateľ vyzve na rokovanie jedného vybraného záujemcu alebo viacerých vybraných záujemcov, s ktorými rokuje o podmienkach zmluvy, ak zákazka na uskutočnenie stavebných prác sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať, a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno postupovať podľa § 109 až 111 alebo § 113 a 114. V prípade obstarávania zákazky sú kumulatívne splnené všetky tri zákonné podmienky na uplatnenie priameho rokovacieho konania, a to existencia mimoriadnej situácie, nezavinenie jej vzniku zo strany verejného obstarávateľa a vznik časovej tiesne v priamej príčinnej súvislosti s touto mimoriadnou situáciou. Jedná sa o mimoriadnu udalosť v zmysle ustanovení zákona č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov a príslušných ustanovení Organizačnej smernice GR č. 8/2017 Zadávanie zákaziek v prípade mimoriadnych udalostí v podmienkach SVP, š. p. zo dňa 06.12.2017. K vzniku mimoriadnej udalosti nedošlo zavinením verejného obstarávateľa zanedbaním svojich povinností riadneho hospodára. Verejný obstarávateľ pravidelne vykonával bežnú údržbu zábradlia a už v minulosti vykonal opatrenia, aby zamedzil, respektíve predchádzal vzniku havárie, prípadne jej hrozby, a to čiastkovými výmenami jednotlivých úsekov zábradlia.