Popis zákazky
Predmetom zmluvy je realizácia prác, ktorá sa v plnom rozsahu riadi projektovou dokumentáciu s názvom „I/18 ZA Strečno km 471,400 - 472,400 sanácia nestabilného svahu“ (ďalej v tomto dokumente len ako „projektová dokumentácia“), ktorú vypracovala spoločnosť Geotechnik s.r.o., a ktorá tvorí prílohu č.7 týchto súťažných podkladoch.
Predmetné riešené územie je podľa projektovej dokumentácie rozdelené na 3 úseky (označené ako: úsek č. I., úsek č. II., úsek č. III.), v ktorých sa budú vykonávať primárne a sekundárne opatrenia. Prvé sanačné práce budú realizované na úseku č. I, ktorý je v súčasnosti ohraničený betónovými zábranami s ochrannými oceľovými sieťami v km 471,450 – km 471,750 a následne v úseku č. II a úseku č. III.
Vzhľadom na poškodenie horninového masívu je nutné zabezpečiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a zamedziť vzniku škody na majetku, zdraví a životoch účastníkov cestnej premávky v predmetnom úseku cesty I/18. V úsekoch č. I. – III. je potrebné realizovať sanačné opatrenia a tak zamedziť pádu skalných blokov do priestoru cesty I/18. Spôsob sanácie je navrhnutý na základe vykonaného inžiniersko-geologického prieskumu, ktorý je súčasťou projektovej dokumentácie.
Návrhom sanácie je očistenie ochranných sietí, bariér a ťažkých ochranných plotov od náletovej vegetácie a uvoľnených skalných blokov a následne sanácia oceľovými sieťami v kombinácii s kotevnými prvkami a ochrannými plotmi / dynamickými bariérami. Riešenie je navrhnuté pre úseky označené rímskou číslicou I.-II.-III..
ÚSEK č. I.
V úseku č. I. sa nachádzajú tri dynamické bariéry (v projektovej dokumentácií označené A, B, C), ktoré sú doplnené ochrannými plotmi, sieťovými závojmi.
Dynamická trojpoľová bariéra A ((a4)RXI 100 - 1000kJ - h=4,0m) je zaplnená lístím, drevinami a skalnými úlomkami. Vzhľadom na jej stav bariéra nespĺňa požadované parametre, na ktoré bola navrhnutá. Skalné bloky majú tendenciu bariéru preskočiť a dostať sa do priestoru vozovky. Priestor vozovky je v súčasnosti dočasne zabezpečený ochrannými prvkami „New Jersey“ so sieťami.
Predmetnú bariéru je potrebné vyčistiť od napadaných listov a skalných blokov. Následne vykonať demontáž a inštaláciu novej záchytnej siete.
Dynamická štvorpoľová bariéra B ((a5)RXI 100 - 1000kJ - h=6,0m). Pri predmetnej bariére je potrebné skontrolovať úžľabie, ktoré predstavuje potencionálne nebezpečenstvo prepadania materiálu, hlavne pri jej zaplnení. Voľný priestor (sukňu) pozdĺž spodného kotvenia je nutné vyplniť záchytnou sieťou s dostatočnou brzdnou kapacitou uvedenou v projektovej dokumentácii.
Dynamická štvorpoľová bariéra C ((a6)RXI 200 - 2000kJ - h=7,0m). Pri predmetnej bariére je potrebné postupovať rovnako ako pri bariére B.
Dynamické bariéry B, C je potrebné skontrolovať, prípadne poškodenia bude potrebné sanovať a to tak, ako je uvedené v projektovej dokumentácii.
Ochranné ploty (a1)(a2)(a11) sú poškodené, je nutné ich demontovať a na rovnakom mieste sa osadia nové ochranné ploty / bariéry. Ochranné ploty (a3), ktoré ostávajú zachované je potrebné opraviť a ošetriť ochranným náterom, prípadne lokálne vymeniť poškodené prvky.
Ochranná sieť (a9) je zaplnená a je potrebné ju vyčistiť, skontrolovať jednotlivé prvky siete a kotvenia, pričom následne bude stanovená oprava, resp. jej demontáž a inštalácia novej ochrannej siete.
Rizikové miesta sa nachádzajú práve v nezabezpečených priestoroch medzi bariérami A-B, voľný priestor pozdĺž kotvenia bariéry B a priestor za bariérou C v smere do ZA. Samotné bariéry zabezpečujú voľný svah do výšky cca 60m nad bariérou. Zberná zóna týchto bariér je ohraničená terénnymi lavičkami. Práve toto miesto predstavuje potencionálne riziko odskoku bloku z vyšších polôh, ktoré môžu dopadnúť priamo na vozovku. Preto je v danom mieste potrebné pridať prvky, ktoré zachytia skalné bloky nachádzajúce sa v horných častiach. V projektovej dokumentácií sú znázornené vytypované rizikové miesta.
ÚSEK č. II
Úsek č. II je v súčasnosti zabezpečený ochrannými sieťami (a12) (km 5,673 - km 5,814) lokálne zaplnenými lístím a náletovými drevinami. Nad sieťami je umiestnený ťažký ochranný plot (a13-a15) (km 5,689 – km 5,775) a v päte svahu bariéra (a10) TXI 010 (km 5,814 – km 5,846).
Ochrannú sieť (a12), bariéru (a10) a ťažký ochranný plot (a13-a15) je navrhnuté očistiť od náletových drevín a lístia. Následne ochranné prvky overiť z hľadiska ich funkčnosti a životnosti. Lokálne opraviť/doplniť ochrannú sieť na všetkých zabudovaných konštrukciách a oceľové stĺpové konštrukcie opatriť ochranným náterom voči korózii.
V úseku č. II. sa nachádza skalná „vežička“, ktorá nie chránená, preto je nutné realizovať predĺženie ťažkého ochranného plota nízkoenergetickou dynamickou bariérou (70 kJ) minimálnej dĺžky 40m, resp. potiahnuť bariéru od jestvujúceho ťažkého plota (a13) v smere na MT po jestvujúcu bariéru (a10) podľa projektovej dokumentácie.
ÚSEK č. III
Úsek III začína v cestnom kilometrovníku 472,400. V tomto úseku je umiestnená dvojzákrutová ochranná sieť (km 6,718 76 - km 6,570 50), v dobrom technickom stave. Následne za skalným útesom sa nachádza ochranná sieť (a23) zaplnená lístím, pričom v päte je poškodená a oceľové kotevné platne sú povrchovo skorodované. Je potrebná diagnostika, v celkovej výmere siete 1201,50 m2. Nad ochranou sieťou (km 6,475 smere do ZA) je umiestnený zaplnený ťažký ochranný plot (a27), ktorý je potrebné prečistiť od napadaného lístia. V úseku č. III bol cca v km 6,400 – km 6,251 v päte umiestnený ochranný plot (a24-a25-a26), ktorý je zničený a je nutné ho nahradiť. Jeho náhrada spočíva v umiestnení nového ochranného plota po dynamickú bariéru (a19) ISOSTOP 500kJ (l=70,0m), ktorý bude chrániť aj otvorený žľab.